Nollning 2020

Välkommen till studentlivet!

Livet som student är både fartfyllt och händelserikt. Du träffar många nya vänner, har chans att engagera dig i olika föreningar och påverka din studietid. För många är studenttiden en av de roligaste perioderna i livet!

"Förutom att ha valt en givande oh spännande utbildning, har studentlivet gett mig vänner för livet och fantastiska framtida kollegor till sjöss"

GRATTIS till alla er nya elever som blivit antagna till något utav programmen eller kurserna på Linnéuniversitet och Sjöfartshögskolan här i fina Kalmar!!

Vi i studentföreningen Lambda önskar er varmt välkomna till skolan, staden men kanske framför allt studentlivet! Vi vill därför bjuda in er till två veckor med introduktion! Att vara med på introduktionen är ett toppen sätt att träffa nya människor och lära känna sina förhoppningsvis nya bästa vänner! Vi kan starkt rekommendera att vara med på bara några evenemang eller alla om det är mer din grej! Det kommer både finnas lite lugnare evenemang som filmkväll och bara gött häng i en park men även mer fest inriktade evenemang och så självklart sittningar! Vad vore en introduktion utan sittningar?

Förstår att ni har många frågor och här kommer förhoppningsvis svaret på några av dem!

Datum för detta evenemang är satt till den 24e Augusti. Håll noga utkik där och följ oss såklart på Instagram och Facebook för att ha så bra koll som möjligt!

Var?- Samling första dagen kommer att ske i anslutning till sjöfartshögsskolans lokaler i hamnen i Kalmar. Aktiviteterna under de resterande dagarna kommer att vara utspridda runt om i vår älskade stad. Mer info om exakta platser kommer att komma närmare.

Första dagens aktiviteter kommer bestå av stadsvandring så ta på bekväma skor och vässa lokalsinnet!

På grund av corona ser upplägget lite annorlunda ut från tidigare år. MEN vi vill ändå ge er den introduktion ni förtjänar och försöker därför göra den så gott vi kan trots omständigheterna och med stor respekt för de restriktioner som finns!

Om ni har frågor eller bara vill höra av er för att kolla läget inför nollningen kan ni alltid slide in to our DMs på Instagram eller skicka ett meddelande på Facebook!

Vi är mer än taggade för hösten som kommer och hoppas ni också är det!! Vi ses den 24e Augusti!!

LAMBDA:s Anthem

(Melodi: Drunken Sailor)

Vers:

Vi har seglat över havet

Hårdare än något galet

Vi har seglat långt och farligt

Över de sju haven

Ref:

Oh hey här kommer Lambda

Stolta, fulla, glada!

Vers:

Vi kan dricka bärs ur mässan