Lambda Idrott

Välkommen till Lambdas idrottsförening!

Utskottet idrott är ett organ inom Lambda studentförening som anordnar aktiviteter och samordnar uppslutning till olika evenemang i norden. Vi har regelbundna aktiviteter samt gör vi det möjligt för Lambdas medlemmar att delta i. Till exempel årliga turneringar så som 24H Futsal på Rosenhill i Göteborg samt de två golftävlingarna som anordnas varje år av sjöfartsverket.

Mer uppdatering angående evenemang hittar ni på vår Facebook-sida Lambda Idrottsförening

Om ni har frågor kontakta gärna idrottsansvarig David Meddings eller Kristian Falk på idrott@lambdastudentforening.se

Sjömansservice Motion

Vår nya motionsportal, SeaSportal, som du befinner dig i just nu, är vårt nya verktyg för att förbättra sjöfolkets hälsa. Det är väl känt att det finns ett tydligt samband mellan motionerande, folkhälsa, trivsel, säkerhet och minskad sjukfrånvaro. Vårt arbete fokuserar på att aktivera sjöfolket och motivera till träning, både ombord och på fritiden.

​

Här kan du som är sjöanställd skapa en egen profil och få tillgång till en överskådlig träningsdagbok. Du får också inblick i hur kollegerna tränar och tillsammans tävlar ni med laget i vår fartygstävling, Sports League, mot andra fartygslag.

​

Vi arrangerar också andra tävlingar och turneringar i verksamheten. Ett exempel är sjöfolksidrottens klassiska friidrottstävling Sjöpokalen, där fartygsbesättningar tävlar för fartygets räkning. Andra stora turneringar, som varje år lockar många deltagare är 24-timmarsturneringen i fotboll på Rosenhill Seamen's Center, Innebandy Nordic Open på Åland och våra golftävlingar.

Lambda Idrottsförening

På Facebook har lambda en sida som heter Lambda idrottsförening där man kan ansöka om att få gå med.

​

Där uppdateras det kontinuerligt om vad för idrottsevenemang, träningar och övriga idrotts relaterade aktiviteter Lambda annordnar. Du kan även själv skriva där och komma med förslag till våra idrottsansvariga vad för sorts aktiviteter ni vill ha!

​

Gå in där och kolla där och gör din studietid mer aktiv. Vi i Lambda förespråkar idrott och hälsa och vill göra så ni får det mesta ur er tid på skolan.

• Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon