Sök ordförande

Som ordförande är du föreningens talan utåt, du kallar till och håller i styrelsemöten. Man är också ett stöd till samtliga poster i styrelsen.

När man sitter som ordförande i Lambda blir man också inbjuden till en mängd olika saker som möten om de öppna föreläsningarna, man får möjlighet att hålla tal på avslutningsceremonin varje år och gå på möten med alla andra föreningars ordföranden på LNU Kalmar. Man har ett nära samarbete med skolan om dagliga rutiner mm.

Posten innebär ett stort ansvar för vad föreningen sysslar med men också en stor frihet i vad man vill att föreningen ska jobba mer på.

Som ordförande sitter man också i presidiet, det består av ordförande, vice ordförande, kassör och sekreterare. Presidiet kan ta beslut om småsaker mellan styrelsemöten. Man står även som firmatecknare på posten som ordförande vilket är ett stort ansvar.

Jag skulle generellt rekommendera att sitta i styrelsen då det är en bra erfarenhet i att sammarbeta i grupp och att man får förståelse i hur en organisation sköts.

Hoppas att se dig på nästa årsmöte!

Utvalda inlägg
Senaste inlägg